Praktisch

Een afspraak maken

Afspraken kinesitherapie:

Behandelingen gebeuren uitsluitend op afspraak. Deze kan telefonisch op het nummer 011/75.72.88  (sluisstraat) , 011/96 11 90 of via deze link

Indien je online een afspraak maakt, dien je enkel een afspraak te maken voor de eerste sessie. Vervolgafspraken worden altijd in de praktijk ingepland.

Omdat wij niet altijd een behandeling kunnen onderbreken kan het zijn dat u op ons antwoordapparaat terecht komt,  laat een boodschap na op het antwoordapparaat, met een duidelijke vermelding van uw naam en telefoonnummer en dan contacteren wij u zo snel mogelijk.

Annulaties moeten uiterlijk 24u op voorhand gebeuren, zodat wij de vrijgekomen behandeling nog aan iemand anders kunnen geven. Zo niet wordt de geplande tijd in rekening gebracht.

Afspraken andere disciplines: kijk hiervoor bij ons team. Bij elk teamlid kan je een telefoonnummer of e-mail adres terug vinden.

Eerste consultatie

Tijdens een eerste behandeling starten we altijd met administratieve gegevens, daarna volgt een vraaggesprek en een uitgebreid klinisch onderzoek. Van hieruit wordt er een behandelingsplan opgestart welke continu wordt aangepast aan de evolutie. Afhankelijk van de aard van uw klacht kan er een oefenprogramma voor thuis worden meegegeven.

Meebrengen eerste consultatie

• Identiteitskaart
  • Klevertje van het ziekenfonds
  • Voorschrift van de arts
  • Verslagen en resultaten van onderzoeken die u reeds heeft ondergaan
  • Eigen badhanddoek

Terugbetaling via het Ziekenfonds

Kinesitherapie:

Per kalenderjaar heeft iedereen recht op 18 kinesitherapeutische behandelingen.

Meer behandeling voor dezelfde klacht zijn mogelijk, maar aan een verminderde terugbetaling van het ziekenfonds. Hebt u een nieuwe aandoening in hetzelfde kalenderjaar, dan kan u wel opnieuw 18 behandelingen krijgen aan het normale terugbetalingstarief.

Voor een behandeling heeft u altijd een voorschrift nodig van uw behandelende arts. Zonder een kinesitherapievoorschrift kan u ook op behandeling komen, maar aan een verminderde terugbetaling van het ziekenfonds.

In bepaalde gevallen is er een licht verhoogde terugbetaling voor 60 behandeling. Dit geld bv. voor operatieve ingrepen, fracturen, lymfeoedeem, gangrevalidatie na 65+,…

Voor chronische aandoeningen zoals CVA, reumatische aandoeningen, chronisch lymfeoedeem,… zijn er geen beperkingen op het aantal behandelingen. Dit altijd mits goedkeuring van het ziekenfonds.

Tarieven

Tarieven Kinesitherapie:

Alle onze therapeuten zijn gedeconventioneerd.

Courante aandoeningen                                            34 Euro

Chronische aandoeningen                                        34 Euro

Post operatief                                                              34 Euro

Pre- en postnatale kiné                                              36 Euro

Bekkenbodemreëducatie                                           36 Euro

Verplaatsingsvergoeding bij huisbezoeken           3,00 Euro

Dossierkost 1/jaar                                                      10,00 Euro (groot deel terugbetaald)

Dossierkost 1/jaar chronische aandoeningen      30,65 Euro (groot deel terugbetaald)

Videoconsultaties                                                       40 Euro (volledig terugbetaald)

Bij patiënten met een verhoogde tegemoetkoming zullen wij de tarieven van de conventie volgen. (zie www.riziv.be)

Als jullie vragen hebben, stel ze gerust!

Vriendelijke groeten

Ken, Liese & Anna – Lisa